Zaproszenie do udziału w warsztatach pt: Badanie i analizowanie rynku

  • Centrum Transferu Wiedzy i Technologii Politechniki Gdańskiej zaprasza doktorantów oraz młodych pracowników naukowych (do 35 roku życia)  Uczelni do udziału w kolejnych warsztatach pt.:

    „Badanie i analizowanie rynku”

    Szkolenia są sfinansowane ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju  z programu „Kreator przedsiębiorczości - wsparcie innowacyjnej przedsiębiorczości akademickiej”.

    Szkolenie jest skierowane do młodych naukowców zainteresowani komercjalizacją wyników swoich badań.

    Termin i miejsce szkolenia (trzy spotkania w formie warsztatowej):

    1.      7 maja 2013 r. (wtorek) godz. 16.00-20.00 (5 godz. lekcyjnych) - sala nr 311 w skrzydle „B” Gmachu Głównego Politechniki Gdańskiej

    2.      13 maja 2013 r. (poniedziałek) godz. 16.00-20.00 (5 godz. lekcyjnych) - sala nr 311 w skrzydle „B” Gmachu Głównego Politechniki Gdańskiej

    3.      14 maja 2013 r. (wtorek) godz. 16.00-20.00 (5 godz. lekcyjnych) - sala nr 311 w skrzydle „B” Gmachu Głównego Politechniki Gdańskiej

    Warsztaty poprowadzi Pan dr inż. Jerzy Koszałka, doc. PG z Wydziału ZIE PG

    Zakres  tematyczny szkolenia:

    Uczestnicy powinni podczas warsztatów zapoznać się z następującymi zagadnieniami:

    -     WPROWADZENIE

    ·        Prezentacja uczestników

    ·        Przedstawienie oczekiwań uczestników związanych ze szkoleniem

    ·        Omówienie programu oraz proponowanych metod pracy

    MODUŁ 1: ISTOTA ORAZ UWARUNKOWANIA RYNKU UCZELNI

    1.1. Pojęcie rynku

    -     Dyskusja wprowadzająca: Po co w uczelni prowadzone są badania naukowe?

    -     Omówienie: Istota i cechy rynku

    -     Praca zespołowa: Identyfikacja uczestników rynku uczelni

    -     Prezentacja i dyskusja wyników pracy

    1.2. Zachowania uczestników rynku

    -     Omówienie: Zachowania dostawców i odbiorców rynkowych

    -     Praca zespołowa: Zachowania klientów uczelni

    -     Prezentacja i dyskusja wyników pracy

    1.3. Uwarunkowania rynku

    -     Omówienie: Uwarunkowania działalności rynkowej

    -     Praca zespołowa: Analiza potrzeb klientów uczelni

    -     Prezentacja i dyskusja wyników pracy

    MODUŁ 2: PROCES ANALIZY I BADANIA RYNKU UCZELNI*

    2.1. Procedura analizy i badania rynku

    2.2. Źródła wtórne (istniejące) i ich wykorzystanie

    2.3. Źródła pierwotne (rozproszone) i ich wykorzystanie

    MODUŁ 3: METODY I TECHNIKI BADANIA RYNKU UCZELNI*

    3. 1. Analizy i badania jakościowe

    3. 2. Analizy i badania ilościowe

    3.3. Wykorzystanie wyników badań

    -     DYSKUSJA I PODSUMOWANIE ZAJĘĆ

    Warunki uczestnictwa:
    Szkolenie skierowane dla uczestników stacjonarnych i niestacjonarnych studiów doktoranckich oraz pracowników naukowo-dydaktycznych Politechniki Gdańskiej do 35 roku życia posiadających umowę o pracę.

    Zapisy:
    Swój udział prosimy zgłaszać drogą mailową na adres inkubator@pg.gda.pl.
    W mailu proszę podać imię i nazwisko, rok urodzenia oraz związek z Politechniką Gdańską (doktorant, pracownik).

    Ilość miejsc ograniczona - decyduje kolejność zgłoszeń